måndag 24 mars 2008

Strax leverans


Nu är påskhelgen över, och det är dags att gå till jobbet igen. Anna börjar se ut som en medicinboll. Den 6:e april är det dags, så ni kan ringa och gratulera 7:e. Fast Anna hoppas den dyker ut imorgon, hon börjar bli less på att vältra sig.

Jag har nyss suttit 30 minuter och letat efter nåt bra program/codec för att komprimera alla filmer jag tagit med min Ixus. Kameran komprimerar ingenting, så 2 minuter film blir flera hundra megabyte... Om någon vet den självklara lösningen så maila mig. Jag orkade konvertera ner en film med VirtualDub, men det tog en jävla tid...

Godnatt, ha en skojig vecka! //Nikals

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin mage! Åhh hoppas att du slipper vänta så mycket längre på att din "lilla" inneboende ska titta ut! Kramar från oss // Jenny, Wilma och Nova

Anonym sa...

Hej "f.d lulebor".
Vi läser att ni har det bara bra....
Här i Luleå "pustar" vi ut efter en intensiv vecka med Tessan, Henrik och Flisan. Vi ger ju 110 % när dom är här. Snacka om packning när vi for till Svanstein ski över en! natt under påsken, men vi "gamla" mammor och pappor har ju glömt hur det var.
Lycka till med (förresten, vem vann namntävlingen) att ni blir fler, radhusinflyttning mm.
Kram från Wikströms.