söndag 13 april 2008

Alfred be thy name




Ok, nog med Maiden-referenser. Klart grabben ska heta Alfred! Det i Norge så livsviktiga andranamnet återstår dock att bestämma, men det lutar åt att vi lottar vilken släkt det ska komma från och bara plockar ett från någon gubbe...

Nu är Alfred över veckan gammal. Han mår väl rätt bra, men börjar falla så smått in i Oskars gamla gnäll-och-ätar-rutiner. Så den här gången kör vi igång med extra matersättning direkt, så ska det nog gå bra! Under helgen har mormor Bittan hälsat på, navelsträngen har trillat av, vi har lagat mat och myst mm. Imorgon börjar jag jobba om allt fungerar som det ska, så får vi hoppas att Anna klarar av att hantera ätahelatiden-Alfred och Påväginitrotsåldern-Oskar samtidigt. Det blir en utfodring.

Slänger in någon bild här. Jag har som vanligt valt ut sådana där Alfred ser söt ut. /Niklas

1 kommentar:

The Muffin Man sa...

grattis grattis grattis!!! jag har hälsat genom diverse mostrar o mammor o åsor för jag har inget nummer till er.. men stoooort grattis till lillkillen från mig och emilio!

han är ju galet söt och väldigt lik oskar tycker jag! coolt!

roligt med babyboom året i släkten!

puss o kram på er hela familjen!!

Ninni & Emilio