måndag 28 juli 2008

Semestertider

Oskar: Jo, nu är det semester.
Alfred: Och då får vi åka bil, och hälsa på släkt och sånt.
Oskar: Och glass får jag. Men inte du! Ha!
Alfred: Fan också. Jag vill också ha glass.

Oskar: Först var det amerikanare här i Tranby.
Alfred: Jajomän, halvgamlingarna Karen och Robert, polarna Sarah och Ryan, osså tanterna Gull-Maj och Bittan von Backa.
Oskar: Alla utom mormor Bittan var från USandA.


Oskar: Och sen var vi hos mormor och morfar i Göteborg. Och farmor och farfar i Svärdsjö på 60årskalas.
Alfred: Det var farmor som fyllde. Hon bjöd på massa glass, men jag fick mjölkersättning.
Oskar: Och mamma var på tant Therese möhippa i GBG.
Alfred: Där fick vi åka karusell, på Liseberg. Och kaninen skrämde vettet ur dig, din mes!

Oskar: Och nu har vi vart i Bö och hälsat på Gunnar hos hans föräldrar.
Alfred: Fast jag sov mest där så det kommer inte jag ihåg. Men sommarlandet var bra!
Oskar: Framför allt glassen.
Alfred: Och jag såg en gubbe som hade tuttar.

Inga kommentarer: