måndag 1 december 2008

Ett nytt blogginlägg, se på fan

Nu har jag vart slöare än en sömngångare vad det gäller bloggen. Sedan sista uppdatering, så har ungefär det här hänt:
  • Vi har varit i en hytte på Stavern (kustidyll) med nyinflyttade familjen Håkansson + Bjarte the whiskeyman.
  • Oskar har fyllt 2 år och vi har haft storkalas med massa barn, ute i lekparken. Vi grillade korv och hade skattjakt, myket spännande.
  • Jag, Oskar och Alfred har haft mansvecka igen. Anna har nämligen gjort studietur #2 till Luleå. Mansveckan mynnade ut i att jag upptäckte att det är rätt mycket klurigare nu än i september med mansvecka. Man måste tänkta både 2 och 5 gånger innan man får med sig alla ytterkläder, ombyten, mat osv för att klara sig en heldag. Det gillar inte min hjärna, som har problem med allt som inte står klart och tydligt och väldefinierat i Outlook. Men nu har jag lärt mig rätt bra i alla fall.
  • Mormor Bittan har varit här och tagit hand om barn när vi tillsammans med grannar skulle "hosta" ett svenskt julebord här i Tranby, allt detta i ett försök att komma på god fot med grannar och få lite mer polare i bostadsområdet. Dessvärre blev Anna sjuk så familjens sociala 2:a fick ta hela jobbet, dvs jag. Det gick bra tack vare en och annan snaps. Jag fick till och med dra historien om bonden, gammeltjuren och kossorna på middagen. Mormor Bittan ska ha stort tack för att detta blev möjligt. Tack mormor!
  • Jag har releasat 17 Pazflor-rapporter.
  • Alfred har börjat komma igång med ätandet. Sent omsider har han upptäckt jättegaparmetoden, några månader senare än Oskar men ändå. Se bifogad bild. Förresten, se referens till Oskar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejj !<3
Han är så jätte söt :)
hihihi , saknar er jätte mkt!
Pussar & Kramar får Göteborg