söndag 19 januari 2014

Kvalitetstid utomhus med vinteraktiviteter

Finfin helg avklarad. Massor av kvalitetstid med Oskar och Alfred. Och äntligen har dom kommit upp på en nivå i slalom så att man kan köra nedför riktiga backar utan att behöva hålla i någon av dom!

Lördagen: Vi var i Kongsberg med Öyvind och hans två barn och körde heldag slalom.
Söndag: Ute och åkte skridskor, igen nästan hela dagen! Alfred har en del kvar innan han får till det dock. Han springer fortfarande på skridskorna.


I Kongsbergs 4 stolslift dyker det upp många roliga diskusioner.

Här är alla barnen samlade till gruppbild; Magnus, Alfred, Olav och Oskar.

Och här klämde vi in Öyvind också!


Selfie på mig och Magnus.


Och mig och Oskar!

Här bränner vi nerför skicrossbanan. Oskar stannade vid en kanonsprutad kulle och sade "wow".

På skridskoisen i Björkesvingen, 100 m från huset. Dålig is än så länge, men det bryr ju ingen annan än jag sig om. Anna har dessutom hittat mina skridskor igen, så nu är jag jättenöjd.


Avslutade veckan med en superblå stortånagel efter innebandyträning. Noll sömn på natten så på morgonen tog jag och borrade hål för att lätta på trycket. På bilden är hålet klart och nageln avtorkad från all vätska som sprutade ut. Nu är den bara hälften så blå.

Inga kommentarer: