onsdag 17 februari 2016

Slalom i Gaustablikk

Öyvind och Hanne har köpt lägenhet mitt i slalomsystemet på Gaustablikk. Alfred åkte med dit i fredags kväll, spydde på golvet, och vips så fick jag mig också en tur.


Lyckligtvis mådde Alfred kanonbra på lördagen så det blev en heldag i slalombackarna. Grymt fint uppe där, och lyxigt med lägenhet mitt i smeten. Tack för turen Öyvind!


Alfred poserar med Gaustatoppen i bakgrunden. Det är högsta berget i Telemark, runt 1900 m. Nedanför ligger dessutom Rjukan där solen inte har gått upp ännu i år, eftersom byn ligger så djupt ner i dalen, och där Hitler en gång i tiden hade lite kaffebryggare och grejer stående.


Jag, Alfred, Magnus och Öyvind selfie-poserar i liften.


Mario kart-lirande blev det när liften hade stängt. Och pizza!

1 kommentar:

Åsa sa...

jäsingen vad Alfred var lik Sixten på det kortet!