måndag 8 augusti 2016

Hemma igen och har fått nycklar till ny kåk

Då har vi tagit över vårt nya hus! Det är från -76 og det mesta är slitet. Men ligger jättemysigt på en återvändsgränd i Tranby, nära skolan. Här kommer lite bilder från senaste dagarna.


Sixten med familj var förbi och tränade kross på banan nedanför Liertoppen, så vi tog en cykeltur och tittade på.

Dag två av Sixtens träningsläger så idiotregnade det. Det var ju bra det, för då hade Jonas inget att göra, och kom och hjälpte mig riva badrum istället. Med Jonas med så går allt otroligt fort, så jag sparade ett antal timmars jobb.

Så långt har jag rivit ut möbler, väggar och badrumsmatta, golvet är bortbilat, rören igenpluggade och elen bortriven och säkrad. Nu återstår att ta bort spånskivorna under (görs ikväll) och dra om avlopp och tillvatten så att vi får in en toalett också..

Så här fullt är släpet.

Igår köpte jag en begagnad studsmatta av bästa kvalitetsmärke svinbilligt. Den bara väntar på att få bli invigd idag av våra barn. Jag ska själv pröva några volter också, det gäller först att ha en öppen linje till ambulansen bara.

Inga kommentarer: