lördag 6 januari 2018

Nyår

Vi firade nyår i Fjätvallen. Det var mycket snöande, och lite fint väder, men totalt sett väldigt vackert med snötyngda träd och bra med snö. Fotovänligt alltså.

Sedan har vi varit i Svärdsjö också och begravt mormor som nyligen gick bort i en ålder av 92 år. Det var en enkel och fin begravning och jättetrevligt att träffa massa släktingar igen. Vi hann med en tur till Gävle också för att äntligen se hur Åsa och Jonas med respektive familjer bor.

Skotermekning och 
garagehoppning.

Alfred hoppar med skoterhjälm på. Inga nakbrott likaväl.

Nyårslunch ute på fjället. Mysigt som fan. Och den här gången vart vi inte magsjuka, en fin bonus!

Välkommen kära du, till min bror och hans fru.
  
Soluppgång, och min stuga.

"Farmor i soluppgång"

Då tar vi väl solnedgången också då! Här med Oskar i förgrunden, renstängslet och Klutsjövåla i bakgrunden.

Mor och fars stuga. Så vackert att jag nästan kissar på mig.


Raketuppskjutning på nyårsafton, jag tog bilden precis när någon ljusstark bomb briserade.

Åsa hade köpt ett härligt jättehus i Gävle. Där fikade vi och åt god mat.

Smulan och Ebba fick hjälp med lite skönhetsbehandlingar av Astrid, när vi besökte brorsan.

Inga kommentarer: