onsdag 4 april 2018

Kanonpåsken i Fjätvallen

Sablar och anammar vilket väder! 10 dagar utan ett moln. Vi hade besök av några norrbaggepolare också, det var ju extra kul. Skotrar gick sönder i parti och minut så det slutade med att jag åkte till Idre och köpte en ny. Eller, bara 10 år gammal, alltså skitny för att vara mig.

Avfärd. Full bil och nyreparerad Lynx Ranger, som sedan skulle råka ut för nya problem (dock ganska enkla, men erfodrar en svets).

Första runda av tre i fikagrop uppe på fjället.

Två dagar slalom blev det i Lofsdalen. Skitkul, nu när vi kan köra hela familjen. Här är vi på toppen.

Ebba gungar.

Vackert värre. Mycket snö och galet bra väder.

Runda två med mina mackjärn. Den här gången brände jag mackorna till oigenkännlighet. Så totalt så långt är det två fiaskon av två möjliga.

Trots idoga försök klarade jag inte av att lära Ebba hur man håller kön för att få till en vettig stöt i coronne. Sedan spöade jag Alfred. I coronne alltså.

Tolkning på längdskidor - ypperligt skitroligt.

Lunch med norrbaggegänget.


Inga kommentarer: