måndag 20 augusti 2018

Kattunge + far och son - tur

Vi har skaffat en katt till! Skeleton har nu fått sällskap av lille söte Diablo som vi hämtade upp på en bondgård i närheten. Lille Diablo var livrädd av sällan skådat slag när han kom hit och satt och skrek i en garderob i 24 timmar. Sedan vågade han sig fram, och är nu en helskön lirare som leker och gosar och jagar Skeleton.

Sedan har jag och Oskar varit i Fjätvallen på snickra och köra fyrhjuling-tur. Båda våra fyrhjulingar fungerar bra som bara den, dra på trissor och ta i trä. Jonas och Sixten dök upp som gubbjävlarna i lådan och då blev det dessutom socialt.

Vi hann med att dra lite el i Jonas härbre, bygga arbetsbänk i Jonas skotergarage och sätta massa panel på mitt garage.

Alfred har varit och hälsat på mormor några dagar och då passade jag, Oskar och Ebba på att bygga en fin klätterställning till Skeleton och lille söta Diablo.


Spillbitar av hemska heltäckningsmattor från Bauhaus fick vi till skänks. Med en golvspånskiva och lite regelstumpar blev det kanonbra.

Vi prövade på bergsklättrning. Då började det tokregna så vi vände igen.


Skogstur! Jag körde Suzuki 90 kubikare för barn, det blev ganska jobbigt i längden eftersom jag inte får plats.

En tand föll ut när Oskar krockade så det small in i en gran.

Nejdå, den föll ut helt naturligt.

En vacker bild av min storebror, se så vackert det gryende öronhåret reflekterar morgonstrålarna av solen komna.

Anfäkta och boforsare, vi kör en bild till på lille kose-gose-Diablo.


Inga kommentarer: