torsdag 24 januari 2019

Första helgdagen, utan barn!

I helgen tog vi en tur till Chinatown och tränade prutning. Efter kontroll visade det sig att vi inte ens var i närheten av internetpriser så det var ett fiasko.

På måndagen var det heldag så jag hade ledigt, men inte barnen på internationella skolan! Jag fick i alla fall chansen att lämna och hämta samt prata med några lärare.

Sedan drog vi med grannarna till batu caves. Det var en religiös högtid för Tamilerna just den här dagen. En massa galningar med krokar i ryggen och grillspett piercade genom kinderna. Mycket intressant!


Jag har köpt ett skrivbord och beställt en monitor så jag kan jobba när barnen gått till sängs.

Chinatown. En miljon småstånd där alla sälger samma grejer. 

En annan gata i Chinatown. Tror jag.

Barnen på väg in till skolan på morgonen.

Batu caves. Längst upp i trappen och in i grottan går man för att bli välsignad som fan.

Piercad snubbe. En av många tusen som gick i tåget upp mot grottan och välsignelsen.

Leverans av is med russinpung.

Ebba och jag på väg hem från skolan. Våra hus en liten bit bort och de två tornen i bakgrunden. Ebba är förresten den som tycker skolan är lite jobbig. En sak är att hon inte kan engelska, men det lite jobbigare som hon klagat mycket på är att dom sitter ner nästan hela tiden! Slitsamt för en aktiv tjej.

Inga kommentarer: