fredag 3 maj 2019

Dålig fart var det här...

...och det är väl för att jag mest jobbar. Vilket ju är roligt i och för sig. Men Anna är ju inget bloggproffs direkt, tyvärr så det händer inte så mycket här i bloggen.

Man får ju akseptera att det finns en vardag även i Malaysia, men vi har det bra som tusan i alla fall måste jag säga.

Oskar trivs kanonbra på skolan och har köpt en elbas. På söndag ska han ha sin första lektion på musikaffären där vi bor. Det blir kul!

Alfred är lite trög och tycker väl inte att det är någon superhöjdare här. Han och Oskar har börjat med boxning, bägge spelar rugby på skolan och Alfred bygger robotar efter skoltid. Det tycker han är hyffsat skojigt även om han inte är överväldigande positiv till någonting alls för tillfället.

Ebba har gått från botten till toppen och tycker livet är jättebra numera. Hon har många kompisar på pre-school som kommer springande när vi kommer dit på morgonen. Också här på Seri Hening har hon många att leka med och det blir massor av timmar nere vid poolen med andra ungar.

Anna tror jag har det helt tipptopp. Hon har typ 27 olika mammor hon hänger med. Mamma-fika varje dag i skolans kafeteria när barnen är lämnade, och många andra aktiviteter. Boxning här också. Många vill ha henne med ut på stan på diverse toppbarer och hon hänger gärna med. Jag stannar gladeligen hemma när jag slipper jobba.

Förutom att jag jobbar på kvällarna, och leker med barnen, så blir det inte så mycket gjort. Saknar att ha något praktiskt att hålla på med. Därför köpte jag en gammal skitgitarr på "Malay-blocket", skruvade isär och renoverade upp. Äntligen fick man meka lite med något! Idag blev det en förstärkare också och nu har jag börjat träna. Hoppas jag orkar hålla i det nu, hade vart kul att lära sig lite ordentligt. Började med att träna in delar av en Ghost låt. Grymt bra band. Grymt bra låt. Men det var svårt, jag är ju nästan nybörjare.

Någon lördag kväll gick vi till Great Eastern Mall, som ligger precis bakom vår lägenhet. Mysigt att äta Taimat när det åskar och blixtrar som tusan utanför fönstret.

Pärlade en god stund med Ebba en kväll. Utmattande aktivitet tycker jag. Det tycker inte Ebba.

Oskars nya bas, en Yamaha, köpt på... Yamaha! (se bakgrunden)

Ebba tappar tänder för glatta livet och ser ganska rolig ut, här en framtand som hänger käckt på svaj.

Ett fikarum på kontoret i Kuala Lumpur.

Gitarrrenovering! Elektroniken var i bra skick så jag bytte lite fjädrar och sånt, polerade upp band och allt trä, osv. Bytte strängar såklart.

Nu jävlar ska det spelas!

Dom sista två åren har vi sett på ALLA filmer av Marvel och vi tycker allihop är svinbra. Här är vi på den sista Avengersfilmen med Oskars polare Connor och hans far. En biobiljett här? 15 kronor ca :)

Anna visade oss äntligen en bra sportaffär häromdagen. Vi handlade som galningar.

Ebba och något gäng i poolen häromdagen.

Anna och Alfred i pingisrummet. Detta gillar Alfred och han spelar gärna och länge.

Ikväll satt vi ute och drack öl och snackade med andra föräldrar. 

1 kommentar:

Wikebo-hakansson.blogspot.com sa...

Kul med en uppdatering- Ser ut som om ni har det jävligt bra helt enkelt ☺️