tisdag 3 september 2019

Svärdsjö tur (och snart retur)

Jag har tagit semester från livet i Kuala Lumpur. Men jobbar ändå! Fast från Svärdsjö, och får därmed lite tid med Sverige-familjen vilket är riktigt mysigt. På lördag åker jag tillbaks igen, efter två veckor 


Efter att ha landat på Arlanda, andats in den oerhört friska luften och blivit upplockad av mor och far, tog vi en tur till Gävle för att undersöka statusen hos mina syskon. Här Jonas som har köpt hus i ett mysigt område utanför Gävle.

Sedan hem till Åsa för att leka ett par timmar. Fick mysa med Josefin, det var riktigt gött och gav mig härliga vibbar från när Ebba var liten. Sebastian och Smulan var också med, såklart. Sebastian pratar som bara den nu och yppar massa roliga kommentarer.

Smulan!

Rena rama högsommarvädret i slutet på Augusti. Vi har ätit gott och druckit öl ute på kvällarna.

Kolla så härligt! Farsan kopplar släp inför inköpstur till Byggmax i Falun, där jag förresten träffade Kalle Halvarsson i betalningskön.

Dricker besk och firar första steget i byggandet av skithus: Handlat allt virke och börjat bygga en dörr.

Sedan långhelg i Fjätvallen! Vi satte igång direkt och grävde ner plintar. Dasset hamnar på gaveln till skoterboden.

Golvbjälklag klart. Börjat regla.

En byggwhiskey, då taket var pappat och klart! Kristina och Olle kom förbi och spanade också. Samma kväll gjorde vi klart med plåt på taket också.

Ny garageport på platse! Jonas kom förbi och hjälpte mig. Det var lite krångel men efter ett par timmar hade vi klurat ut hur porten skulle sitta och justerat in den.

Jonas behövde fixa med en trossbottenskiva på sitt hus. Pga av låg markfrigång fick dom börja med att gräva en skyttegrav in. Ni ser Magdas sko sticka fram här.


Regling av dass färdigt, och bottenpanelen + fönster på plats.

Klart! Saknas bara målning och att skära panelen i en jämn linje i nederkant.

Dass helfärdigt och inskitet! Kolla in den fina hembygda dörren - min första någonsin. Det var ett kul projekt.

1 kommentar:

Wikebo-hakansson.blogspot.com sa...

Bild på kungen och drottningen måste till på dasset!! väldigt fint 😀