söndag 25 oktober 2020

Obtober-nytt

Sista nytt, från sista månaden.

Vi har bestämt oss för att måla om Oskars rum. Grabbarna fick fixa maskeringen. Det gick inte fort alls, men det blev bra.

Ebba tyckte det var dags för fest och bjöd in alla tjejer i klassen en lördag.  Här är det danseleken.

Sedan fick dom baka muffins, uppdelade i tre grupper, med Anna som instruktör. Trots ytterst tydliga diskusioner blev det till slut 3 satser smet med radikalt olika viskositeter/blötheter :) 

Sedan var det pizza och hamburgare till alla, till och med Oskar och Alfred.

Tjejerna äter.

Vi har satt upp lite tavlor igen. Inte så många, men väl någon. Och kickat igång jötulen. Vi köpte ju och installerade en liten modell och den har visat sig stor nog för myseldning i vardagsrummet, det blir varmt som bara den så det gäller att endast köra tändved + ett rejält vedträ. Inte mer.

Härom dagen började det droppa från taket i hallen. Inte bra. Det visade sig vara vår gamle vän avloppsluftningstakgenomföringen (säg det fort 10 gånger!) som läckte. Jag har inte lust att lägga några pengar på denna då planen är att bygga om och därefter förnya hela taket i samband med att vi bygger garage, om nu byggnadsnämnden är eniga, därför blev lösningen 1 liter kallasfalt. Det ska nog hålla över vinternt.


Igår (lördag) var jag med i cross-minton turnering. Det blev silver i dubbel tack vara att jag spelade med gamla grannen Greg, som är helt suverän. I singel åkte jag ut i kvartsfinalen efter genomgående uselt spel. Bilden är från finalen där europamästaren Morten avgick med segern.

Sedan bar det av till korpset's halloween. De spelade hela dagen, jag anslöt på eftermiddagen då festen gått igång. Här är det filmtime. Fin aktivitet detta, med barn i alla åldrar från 7 till 18 år och massor av hyggliga föräldrar att prata skit med. Kanske jag kan få några bilder av Anna också, fyller på i så fall.




Inga kommentarer: