söndag 29 augusti 2010

Helg med svärmor

I veckan och helgen har svärmor varit här - mycket bra. Det har städats och grejats i huset helt utan arbetsinsats av mig, helt fantastiskt!

I lördags var vi i Kongsberg och gick på skogstur med kusinerna och deras mormor och morfar. Resultatet var lek, svamp och blåbär. I dag (söndag) har vi gjort en ny skogstur med korvgrillning och svampplockning. Mindre lyckat den här gången var att någon snodde Oskars sparkcykel och Alfreds springcykel (en sån utan trampor) som vi gömde i skogen, medans vi var borta. Mar blir på så jävla dåligt humör när sånt där händer, och vi ska inte ens tala om dom tragiska slutsatser som börjar fara genom skallen; närmaste huset där cyklarna stod gömda innehas av polacker, och det dessutom ligger en flytingförläggning i närheten. Helt enkelt bäst att inte tänka mer på det, annars kommer jag att utveckla rasism vad det lider. Påminner mig om min bankkvinna som konstaterat att jag är en sån där svensk "ekonomisk flykting" :)

/Niklas


Korvgrillning i Kongsbergskogen.

På tur i Tranbyskogarna.

Korvgrillning i Tranbyskogen.

Kvällsjobb: Svamprensning.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: