lördag 7 augusti 2010

Semester i Danmark

Tillbaka hemma - första helgen med familjen i huset sedan mitten av juni! Är online igen nu och sitter och pillar med kort från semestern samt lyssnar på Johny Cash. Vi städar och bygger staket på baksidan av huset, det är riktigt skoj, och vädret är kanon.

Sedan midsommar har jag jobbat en del, vi har vart på en höjdarsemester i Danmark, och vi har vart en tur i Göteborg och Svärdsjö (Ninnis bröllop!). Jag har också inledit en minskning av mina portionsstorlekar efter att ha upptäckt på midsommar att folkdräkten satt som ett körvskinn.

I Danmark hade Farmor Maggan hyrt två hus i en semesterby någon kilometer från Jyllands västkust. Där var det bara småvillor överallt och fullpackat med ungar som brände runt på sparkcyklar, cyklar, skateboards, whatever. Mitt bland alla dessa husen låg ett äventyrsbad och en kanonfin lekpark med hoppkuddar och allt möjligt. Ett verkligt kanonställe måste jag säga - om man har vädret med sig finns det som småbarnsförälder ingen direkt fördel att dra till medelhavet framför detta. Oskar hade fått med sig en springcykel, och efter 3-4 dagar med den hade han fått så fin balans att han kunde börja cykla på den riktiga cykeln utan problem! En annan stor höjdare var givetvis Legoland, men det orkar jag inte skriva något om nu.

/Niklas

Nedan: 2 piratbilder
Mer finner ni på http://picasaweb.google.com/e.niklas.davidsson/SemesterDanmark##



Alfred och Oskar fick varsin sjörövarögonlapp på legoland. Här Alfred.

Oskar med ögonlapp.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: