tisdag 11 december 2012

Lite allmän uppdatering

Och vips så är vi snart mitt i december. Anna är knallgravid, pojkarna är helt inne i julkalendern och Oskar är helt akebrett-frälst för tillfället. På kvällarna är han ute och kör i hoppet som jag och några ungar byggde i helgen. I helgen var förresten Bittan här också, det var mycket trevligt, och som bonus lyckades både jag och Anna gå på varsin fest på samma kväll! Anna på julbord, jag på 70-tals-fest på jobbet. 3 födelsedagskalas hann vi med också med Oskar och Alfreds vänner.

Ikväll låg jag i sängen med Oskar och diskuterade diverse ting. Han hade med sig sitt akebrett (vetifan vad det heter på svenska, en rätt stor plastmadrass-grej är det i alla fall) till skolan. Oskar och två andra pojkar hade visst kört en hel del på rasterna nerför backen på skolgården. Vi diskuterade den ena grabben, som har lite koncentrationssvårigheter, och Oskar konstaterade att han har svårt att sitta still, men "er veldig snill". Jag fick en lång häpnadsväckande utläggning om varför det blivit så. Det beror såklart på att gutten blivit omvänd. Hur blir man det då? frågade jag. Jodå, det är när man föds med 3 pölser i magen, då blir man omvänd och får lite svårt att sitta still. Jaha ja, men hur många pölser hade du i magen då? Jo Oskar han hade 9 pölser när han föddes, "akkurat passe" som han konstaterade. Om man har färre än 3 då? "Jo hvis man föds med kun 1 pölse, da blir man veldig slem. 2 pölser da blir man lite slem."

Ja, som ni förstår så har inte Oskar några jätteproblem med fantasin... han verkar kunna fantisera ihop vilka svar som helst på vilka frågor som helst :) Han lever lite i sin egen värld helt enkelt.

Vi har fått ny bil förresten, VW Caddy. Kopierade brorsan rätt av när jag insåg att han redan gjort researchen för ett halvår sedan och att han gjort den väl. Så nu kör vi runt med likadana familjebilsmonster, jag och Jonas! Nu har vi alltså 7 säten igen och en bil man kan lita på - Seaten började bli opålitlig och har skeppats iväg till en Lettisk snickare.

Nåt annat ballt som hänt här? Hm, kommer inte på nåt. Ha det bra då!

/Niklas

Avslutning: En bild från 70tals festen! Peruk från min blivande chef Ragnhild och kläder från Frälsningarmen!


Inga kommentarer: