onsdag 19 december 2012

Pepparkashus modell slö, som vanligt

Ikväll har vi byggt pepparkakshus, jag och grabbarna grus (notera rim). Jag skrev inte bakat, eftersom jag som vanligt inte ides utan köpte färdiga väggar på affären. Slött sa bill, knallslött sa bull. Min vana trogen lade jag mig inte i utan lät dom kladda på bäst dom ville. Det är skillnad det mot alla pepparkakshus man ser på facebook som "barnen" har gjort, och som är helt perfekta.

När vi var färdiga lyckades Alfred välta ner huset på en stol så det hamnade upp och ner, så då fick vi en extra gratis renoveringssession också.

Var är Anna då? Jo på skolbal må ni tro. En riktig byjetsetare den där kvinnan.


I år vart kristyrfärgerna vit och gul. Vi hade röd karamellfärg också men den blev aldrig använd.

På med godis. Det viktigaste var alla gubbar som enligt Alfred bor i skorstenen.

Voila.


Voila nr 2. Duger i fred!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: