onsdag 28 juni 2017

Midsommarblot genomfört utan blodsoffer

Då har vi spenderat en midsomrigt fin vecka i Svärdsjö. Bad, sol, lite regn, gammelgården, skogstur, grillning, god öl osv - underbart! Jag var halvsjuk och får väl erkänna att jag inte var den som bidrog till så väldigt mycket stämning. Jag får skärpa mig till nästa år.

Dags att starta upp en skattjakt. 3 timmar vandring och korvgrillning. Och lek. I skogen. I starten rejält regn, efterhand kanonväder. Temat var "bland forsar i Svärdsjö".

Steker korv på spritkök.

Här är alla barn som fortfarande orkade gå själv framåt slutet.

Oskar leker med Sebbe.

Svärmor tillika mormor förser en hel kontinent med barnkläder och frotterar sig med Agneta.

Här är det visst Alfred som intresserat lurer på vad Sebastian ska hitta på härnäst.

Alfred och Oskar på en av 10 badturer på Kolsta.

Farfar imponerar på sig själv och ungjäntorna medelst 4-taktare.

Jag, minsann, och morsan på Gammelgården. Där träffade jag gamla celebriteter som Lars och Johan. Rockner hade jag nog inte träffat på 15-20 år, så det var kul.

Sebastian är stark som en oxe, han reste majstången helt på egen hand. Gustav är förresten ännu starkare som lyfte både Sebastian och majstången.


Brudarna bakar med farfar.

Astrid och guttabojsen hoppar i.

Två riktiga goingar som leker i ett tält.

Inga kommentarer: