måndag 5 juni 2017

Se tillbaka

Jag upptäckte nyss att jag inte har bloggat alls efter det beryktade 10årsjubileumsinlägget. Ett mycket långt ord dessutom.

Så efter att nyss har skrivit om helgen som var, blir det ett inlägg till här om de bilder jag hittat från dom senaste veckorna.

6:e maj var det svinvarmt och Oskar såg ut som ett lik hela dagen. Så vi åkte till Dammtjärn på vinst och förlust för att kyla ner honom. Det blev succe, båda grabbarna badade som tusan!

Fika.

Tussilagon hade kommit.

Grillning på kvällen. Faktiskt invigning av vår nya grill. Jag hade för lite kol så det var totalt fiasko.

Någon vardagsbild på damerna och katten.

O'learys i Drammen har... stenbowling? Tusan, nu har jag glömt vad det heter. Där var jag och ett gäng och spelade 2 timmar i alla fall, någon gång. Det var kul men svårt. Precis som ballongdansen alltså.

17:e maj. Alla davidssonskarlana gick i tåget i år. Oskar och Alfred som musiker och jag som flaggbärare. På grund av den uppgiften kunde jag inte ta några kort. Här är ett från den traditionella flagghissningen på morgonen i alla fall.

Vi håller på att klippa häcken. Den växer som tusan och stammarna är som träd. Det blev 2 lass till återvinningen bara på första sidan av häcken.

Jag var på tur i skogen med Ebba och kompisarna 21:a maj. Mysigt med vitsippor överallt. Vi hittade en miljon grodyngel (rumpetroll på norska, genialiskt ord) också, men dom var pyttesmå.

Inga kommentarer: