söndag 22 oktober 2017

Höstferie

Den så smått begynnande traditionen med höstferie v40 med kombinationen Göteborg och Fjätvallen har ägt rum.


Packade och klara för tur mot Göteborg.

Vi såg Ghost på Liseberg på kvällen. Grabbarna skulle med också men orkade inte i slutenden så det blev jag och Anna. Papa Emeritus 0 gjorde entre också.

Morgonmys framför skärmar.

Liseberg med Marte och Knut och company. Martin och Hanna tar en kopp kaffe med Anna.

Här är gänget! Jag lämnade för jobb i Oslo, de andra drog till Marte och Knuts sommarstuga.

Och nu har vi åkt till Fjätvallen. Oskar tränar gitarr. Det får han göra hemma i fortsättningen för nu står grejerna i källaren i Tranby.

En massa renar springer över tomten.

Alfred tog en gratis TV för ett år sedan på loppmarknaden när den stängt och allt som var kvar skulle kastas. Plötsligt upptäckte jag att det är en 12V TV som drar typ ingen ström alls, så den fick åka med till stugan. Här lirar dom Nintendo 8 bitars.



Jonas har satt fart på Oskar och Alfreds gamla 4hjuling. Ebba burnar runt. Det var kul tyckte hon, men blev plötsligt skitnervös och ville inte köra mer.

Körvgrillning och annat lattjo.

Här är våra härliga (och tidvis frustrerande) barn!

Det damp ner lite snö en dag. Det töade bort dagen efter.

Och här, på vägen hem, kastar jag bort vår gamla dass-sits. Det var mycket jobbigt då den har ett stort affektionvärde för mig. Många korvar har passerat det där hålet.

Inga kommentarer: